Direktlänk till inlägg 1 juni 2008

Bakstycke klart

Av Linda - 1 juni 2008 14:44

Bakstycket är klart på blomsterkoftan. Jag har tom fäst alla tråkiga trådarna! Det är ett ganska krångligt mönster att hålla reda på. Det är omslag och hoptagningar hela tiden. Jag har fått räkna maskorna varannat varv och lägga till o ta ihop maskor för att få det att stämma. Först på sista varven fick jag det till att stämma varje gång. Det står inte heller några tips på vad man ska tänka på när man stickar, så detta är verkligen inget nybörjarmönster, inte att det är så avancerat, men mer allmänt krångligt. Jag har haft mycket nytta av det jag har stickat innan och lärt mig vissa knep. Dessutom var det ett fel i diagrammet på blomman. Det var några dubbla omslag och då skulle man sticka en rät på baksidan, men det hade dom missat på ett ställe. Inte hela världen kanske, men ändå. Det känns skönt att ha det stora stycket klart iaf, kanske hinner den bli klar till midsommar( hoppas hoppas!)

Soligt och varmt idag oxå. Skönt.

 
 
MammaPuhStickar

MammaPuhStickar

2 juni 2008 12:50

Den ser ut att bli jättefin.

http://mammapuhstickar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annica

2 juni 2008 17:50

...men den ser ut att bli väldigt fin, så det kan vara värt krångel. Om den blir för liten tar jag den =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 5 november 2008 17:57

Är gräset grönare på andra sidan? Jag har flyttat min blogg hit. ...

Av Linda - 4 november 2008 19:02

Idag kom novembers fibrer från Spinspiration. Östersjön! Härliga gröna färger. Oj oj vad skoj! Ska bara spinna färdigt Röda Havet först, har spunnit ungefär hälften. Det går inte så fort, men det är roligt! ...

Av Linda - 3 november 2008 15:00

Det blev till slut så att jag igår: repade upp festivalsjalen, tänkte att det här med spetsstickade sjalar nog inte är för mig. Och så började jag på en annan spetsstickad sjal... :-) Konsekvent Va??!! Sen började jag oxå lite på ett hemligt projekt....

Av Linda - 2 november 2008 13:22

Är det bara jag som känner så här efter man är färdig med ett sticke? Det känns tomt och oroligt, ingen ro att sticka på nåt annat. Surfar runt efter mönster att börja på men inget känns bra. Kan man kalla det Post FO Syndrome? Nästan som en liten...

Av Linda - 1 november 2008 16:43

Estes Vest är klar! Mönstret kommer från Inteweave Knits och garnet är Malabrigo Merino. Jag bara älskar denna väst! Så mjuk o gosig och varm o fin. Och alldelles lagom oxå....

Ovido - Quiz & Flashcards