Alla inlägg den 6 juni 2008

Av Linda - 6 juni 2008 19:27

Denna härliga lediga dagen började med en fisketur på sjön med pappa. Underbart, klarblå himmel och sjön var nästan spegelblank. Och ekan läckte nästan ingenting. Kaffe och bullar på en liten, liten ö. Jag fick en gädda! Men innan jag hann blinka så hade pappa tagit ut draget och släppt tillbaka den i sjön. -Den var ju så liten så den får man inte behålla. sa han. Jag tyckte den var jättestor! Hmpf! Nåväl, jag fick iaf en fisk, det fanns ju dom som inte fick nån... he he he  :-)

Sedan åkte vi hem och brorsan med familj kom på besök. Vi grillade och åt jordgubbar i solskenet. Mycket trevligt!!

Perdita har blivit färdigstickad! Den blev superfin! Jag gillade detta sättet att trä på pärlor med virknål. Och mönstret blev en liten favorit, det kommer säkert att bli fler perditor. Det kommer oxå med stor säkerhet bli mer pärlor i mina sticken efter detta.  :-)

Och jasminerna håller på att slå ut!! Det doftar underbart!!

Ovido - Quiz & Flashcards