Alla inlägg den 15 juni 2008

Av Linda - 15 juni 2008 13:36

I veckan sa jag till mamma att jag önskade mig ett nybörjarspinnkit från spinspiration i födelsedagspresent. Igår frågade jag om hon hade tänkt köpa det till mig, för om hon inte tänkte göra det, så skulle jag göra det själv. Då sa hon att det redan var fixat. Och det visade sig att det redan hade kommit, snacka om snabb leverans! Givetvis kunde jag inte hålla mig till slutet av augusti när jag fyller, och mamma förstod oxå det så jag fick paketet. Oh jag är så bortskämd!

Efter lite sökande på nätet och tittande på hjälpvideosnuttar så började jag på att spinna. Egentligen hade jag ingen aning om vad jag sysslade med, men det blev iaf nåt som liknade garn.

slända

Detta är 50 g gotlandsull. Jag lät det sitta kvar på sländan över natten, medan jag funderade på vad jag kunde sticka av det. För jag var så ivrig att prova om det gick att sticka med det.

I morse blev det ett fint litet nystan.

nystan

Under natten hade jag funderat ut vad jag skulle sticka. Jag har ett annat ullgarn i ungefär samma tjocklek. Inte för att mitt garn var lika tjockt hela tiden. :-) Så då tänkte jag att jag kunde använda det tillsammans. För bara mitt garn skulle ju inte räcka till så mycket. Jag hittade ett mössmönster i boken sticka romantiskt... och så började jag sticka!

Det gick att sticka med mitt allra första handspunna garn!! Vilken skön tillfredsställande känsla! Jag stickade resåren med mitt garn och resten av mössan i det andra. Silverbandet med rosett tror jag att jag har köpt på HM. Det var inte så lättstickat med mitt garn och jag var hela tiden rädd att det skullle gå av nånstans. Men det gick bra! Har ingen aning om hur hållbart det är, men det märker jag väl till hösten när jag kan börja använda den. Jag längtar!

mössa

Det blev lite garn över så jag ska göra två muddar oxå i samma stil, jag får väl väga så att det räcker till två.

oj oj oj jag är såå supernöjd!!

Ovido - Quiz & Flashcards