Alla inlägg den 30 juni 2008

Av Linda - 30 juni 2008 17:33

Titta vilket underbart godis som kom i brevlådan idag!!! Jag är i extas!! Min beställning från garnkorgen. Två vita nystan regia silk, som ska bli pomatomus. Otippat av mig att köpa vitt sockgarn. Jag tycker ju om att sticka i färg men jag tror dom kommer bli kanonfina! Sen är det härliga 280 g kauni effekt garn färg EJ. Jag älskar kauni effektgarn! Det ska bli Claudia-Evilla skirt.  :-) Tanken är att man ska varva två nystan i samma färg för att ränderna ska bli bredare. Men jag är ganska kort, så jag funderar på att bara sticka med ett nystan. På mönsterbilden är färgerna bara med en gång och kjolen på bilden är 60 cm lång tror jag, och min kjol kommer jag nog inte göra mer än typ 50 cm. Och då kommer ju kanske inte alla färgerna med. Men å andra sidan kommer jag göra den bredare än på bilden och då kommer ju färgerna... äsch... Nu går det runt i min hjärna.

Sen har jag lite panik över att garnaffärerna har semesterstängt. Tänk om jag MÅSTE köpa garn!!?? Vad gör man då!!??

Ovido - Quiz & Flashcards