Alla inlägg den 25 juni 2008

Av Linda - 25 juni 2008 15:44

Candle Flame klar! Jag bestämde mig för att sticka klart den idag. Jag hade ju bara lite kvar på garnet, tyckte jag. Men jäklar vad drygt garnet blev helt plötsligt. Och så ville jag att det skulle hinna skifta färg så det blev en svart kant. Och jag stickade och stickade och stickade. Och varje varv bestämde jag mig för att detta var det sista och sen skulle jag maska av. Fast sen blev det att varv till, och ett till, och ett till och garnet tog aldrig slut. Till slut tyckte jag att färgen hade blivit tillräckligt mörk. Jag avslutade med ett varv med bara räta och sen maskade jag av. Jag älskar den här sjalen!

Nu är den på blockning. (jag rekommenderar inte att blocka i förkylt tillstånd, jag är helt färdig nu.) Puh!

Julimönstret i sock-klubben har kommit idag. Det är Pomatomus, ska bli roligt att sätta igång med det. Ska bara välja garn, det får nog bli ett enfärgat så att inte mönstret försvinner.

Ovido - Quiz & Flashcards