Alla inlägg under mars 2008

Av Linda - 31 mars 2008 19:03

Suck, känner att jag har fått för lite sömn. Den där timmen märks.

Jag har börjat sticka på Lace Ribbon. Jag stickar den i lite tjockare garn och så gör jag bara mönstret två gånger på bredden. Garnet är så fint! Det är ju glitter i!! Jag älskar glitter.  :-) Får se hur lång den blir på ett nystan.

Nalle Puh är skickad, hoppas mottagaren blir nöjd.

ZZzzzz

Det blir en tidigt kväll ikväll...

Av Linda - 30 mars 2008 17:29

Idag tog jag årets officiellt första mc-tur. Det var sååååå härligt!!!    :-D


Av Linda - 29 mars 2008 08:31

Tropicanasockorna är upprivna. Det känns skönt. Hela tiden jag stickade dom kändes det som ett slöseri med tid och ett för fint garn. Mönstret är förpassat till pappersinsamlingen och mitt fina regnbågsgarn får vila tills jag hittar ett mönster som passar det bättre. Nu ser jag fram emot att börja på april sockorna, det mönstret har jag tittat ut innan och velat sticka. Det står att man ska använda en hjälp/flät-sticka. Undrar om man måste använda en speciell sådan eller om man kan ta hjälp av vilken sticka som helst?

Av Linda - 28 mars 2008 17:44

Äntligen fredag kväll. Nice. Samvetet är gott efter en veckas jobb. Festade till det med ostsnitzel, råris och en påse bearnässås. uuäähh. kommer må så illa om en liten stund. Kanske ska passa på att trycka i mig lite kakor o godis då? När jag vet att jag ändå kommer må dåligt? Vet inte om det är smöret i såsen eller paneringen på snitzlen som får mig illamående. Varför äter man sånt som man inte mår bra av?

För att det är gott så klart!  :-)

Inte så smart alla gånger.  :-)

Hmm jo det får nog bli en kaka oxå.. det är ju trots allt fredag...

Undrar vad jag ska sticka på ikväll? Jag har många pågående projekt att välja mellan. Kanske ett varv på varje? :-)

Av Linda - 27 mars 2008 17:43

Nu har jag stickat nederkanten på Talia. Jag stickar den i ekologisk bomull från panduro. Den kommer bli så fin så fin. Men jag är inte helt säker på att jag har gjort rätt. Man skulle sticka två tillsammans avigt i bakre maskbågen om jag fattade rätt, det är ju lite svårare när det är på engelska. Det ser inte helt fel ut, men inte helt rätt heller. Nåt har jag nog gjort galet men så får det bli.

Och så kom det ju med en bild på det jag har skrivit ut.

Nu ska jag bre mackor, ladda kaffet, lägga fram kläder så allt är klart för jobbet i morgon. Sen ska jag sticka hela kvällen (ända tills klockan 21 för då är det läggdags...)

Av Linda - 26 mars 2008 16:51

Varför är det alltid en traktor på vägen strax efter fyra när man ska köra hem från jobbet? Jo...

Jag tror det är en konspiration. Alla bönder, skogsägare och diverse ägare till långsamtgående fordon, har gått samman och turas om att köra långsamt på vägen när alla stressade arbetare har bråttom att skynda hem, för att hinna ta det lugnt. Dom kör gärna nära mitten av vägen och blinkar ofta åt vänster hela tiden. :-)

Jag är dock inte den bilen som ligger 2 cm bakom bilen framför och gör idiotomkörningar utan jag tar det lugnt i min lilla blåa bil och ägnar den extra tiden det tar att köra hem åt att tänka ut konspirationsteorier.  :-)

Av Linda - 25 mars 2008 17:59

Idag har bläcket till skrivaren kommit. woohoo!

Först tänkte jag skriva ut en bild, och ta kort på bilden och visa den här... men sen tänkte jag att det var ju lite korkat... ehum.. ja ja

Istället blir det en bild på Talia som jag har börjat lite på. Tror den kommer bli supersnygg!! Bara den inte blir för liten...  :-)

Puh

Av Linda - 24 mars 2008 16:18

Puh! Då var äntligen den här färdigbroderad. Det tog mycket längre tid än jag hade räknat med. Nu ska den bara monteras oxå innan den är helt klar.

Ovido - Quiz & Flashcards