Alla inlägg under mars 2008

Av Linda - 15 mars 2008 15:43

Nu jäklar ska här påskfrukostas! Jag har bakat hela dagen! Hurtbullebröd, fiberfrallor, chokladrutor och syltkakor! O provsmakat oxå förståss. he he

Medan jag väntade på ugnen började jag på den andra tropicanasockan.

Av Linda - 14 mars 2008 17:31

Idag tog jag årets första fästing på Agnes. Dom är tidiga i år dom små krypen. uäck!

Fredag kväll.

Kommer nog somna kl nio ikväll, är trött efter veckans arbete. Orkar nog ens knappt sticka.. Nåja, kanske lite då.

Av Linda - 13 mars 2008 20:57

Det är ju torsdag idag, o då är det ju du är vad du äter. Ett av mina favvoprogram. Men idag stängde jag av tv:n efter bara en liten stund. Jag tycker inte det är nåt att se, b-kändisar som inte är särskilt mycket överviktiga. Det var intressant att titta på vanliga människor o se att dom blev hjälpta till ett friskare liv. (Ja, jag vet att allt inte är på riktigt)

Nej, Du är vad du äter, finns inte kvar på min lista över program värda att ses.

Av Linda - 13 mars 2008 19:06

Eftersom jag har gjort en tropicana o börjat på en domino, undrar om det kommer resultera i två par sockor. Eller om det bara kommer bli en av varje. Undrar om det räknas då?  :-)

Bäst jag stickar på...  :-)

Av Linda - 12 mars 2008 18:26

Idag har jag köpt en knapp till Mr Greenjeans. Den kommer bli skitsnygg på!

Av Linda - 11 mars 2008 17:11

Jag har börjat sticka på dominosockorna och jag blev överraskad av att det var så roligt! Jag hade inga förväntningar utan tänkte sticka dem bara för att lära mig tekniken. Dom är så roliga att sticka att jag knappt kan lägga sticket ifrån mig!

Men efter första varvet med rutor höll jag på att bli tokig av alla lösa trådar. Det är så tråkigt att fästa. Men sen kom jag på att istället för att klippa av tråden efter varje ruta, så virkar jag smygmaskor fram till stället där nästa ruta börjar. Kalasbra!

Av Linda - 10 mars 2008 18:21

Nu är jag färdig med en tropicanasocka. Jag är inte helt nöjd. Det blev stora hål vid hälen. Men den är ganska skön att ha på sig. Jag känner lite att jag slösade för fint garn på ett inte så bra mönster. Men jag har bestämt mig ändå för att sticka den andra sockan oxå. Jag får se det som en lärdom. Jag ska sticka lite annat emellan så går nog den andra sockan lättare sen. Jag gör det sen.  :-)


Av Linda - 9 mars 2008 08:29

Ovido - Quiz & Flashcards