Alla inlägg under mars 2008

Av Linda - 8 mars 2008 11:38

Det här är saker som jag värdesätter högt i livet. Första gången på året, dricka förmiddagskaffet ute i solen. Att vara ledig så man kan sitta ute o sticka i två timmar utan några måsten  och tider att passa. Att solen skiner.

Nu ska jag sätta mc-batteriet på laddning, är riktigt sugen på att ut o köra. Men är det för kallt fortfarande? En liten runda kanske man kan köra. :-)

Av Linda - 7 mars 2008 17:13

Om man stickar på lunchen, kan man säga att man maskar på jobbet då?

Av Linda - 6 mars 2008 17:47

Jag längtar efter tillfällen att ha på mina nya stickade plagg!!

På jobbet har jag ju jobbarkläder och när jag är hemma går jag i myskläder. När ska jag få klä mig fin i min nya stickade kofta o sockor??

Nåväl, kanske till påsk.  :-)


Av Linda - 5 mars 2008 18:29

På ica maxi i stan, kan man nu handla o betala själv. Alltså utan att gå till kassörskan. Det är helt underbart. Det är bara att blippa in varorna med självblippningsgrejen o sen dra kortet o betala. Superskönt när man efter jobbet är ska handla dagens mat(veckohandla vad är det?) och är hungrig, trött, grinig, skitig, o allmänt osocial. Man slipper all form av mänsklig kontakt och ibland är det skönt.

Annica, vad menar du att du inte hinner sticka? Du är ju bara hemma o är ledig?? HAHAHAHAHAHA

HAHAHA   ohh HAHAHAHAHA...

ti hi fniss fniss o *ler stort* 

Idag lyssnar jag på Rammstein.

Av Linda - 4 mars 2008 15:34

Jag har sett så många fina candleflame sjalar. Det verkar vara ett mönster som nästan alla har stickat. Eller vill göra. Och det vill jag oxå. Sagt och gjort, nu när min mrgreenjeans-kofta är klar så tyckte jag att jag kunde börja på ett nytt projekt(till).  :-)

Men jag körde fast direkt. Fattade inte hur man skulle sticka en, omslag, o sen sticka en till i samma maska. Men jag stickade en utan att dra av från stickan, sen omslag o sen sticka en i bakre maskbågen. Vet inte om det är helt rätt, men jag tycker det ser bra ut och jag tror sjalen kommer bli kanonfin!!

Av Linda - 3 mars 2008 12:05

Nu har jag stickat ena hälen på tropicanorna. Jag tyckte den var onödigt krånglig och resultatet blev inte särskilt bra. Stora hål. Vet inte om jag gjorde fel. Får se om den andra sockan blir likadan.

Av Linda - 2 mars 2008 11:05

Nu är den färdigstickad! Jag tycker den blev supersnygg. Klart att den kunde varit lite större, men jag ska blocka den o hoppas den blir lite större sen. Jag ska oxå försöka hitta en vulgärt bling- blingig knapp. :-)

Men shit vad svårt det är att ta en bra bild på sig själv...

Koftan har varit jätterolig att sticka, det mesta på rundsticka o allt i ett stycke så man slipper det tråkiga med att sy ihop alla delarna. Jag kan verkligen rekommendera detta mönstret från knitty.com. Jag har stickat några fel, men mest slarvfel från min sida, läser inte mönstret så noga. Dock inga fel som syns så tydligt. Alltså inte värt att repa upp o sticka om.  :-)


Av Linda - 1 mars 2008 09:53

Tropicanasockorna stickar jag en i taget, skrev ju tidigare att jag skulle prova magic loop. Men det skjuter jag lite på framtiden. Det är lite trixigt att sticka sockorna på tre stickor som det står i mönstret, men det får gå. Nu har jag gjort nio mönsterrapporter.

Här kommer en bild på familjen, storebror Zorro o lillasyster Agnes. Även om dom är kompisar, så är det inte ofta dom ligger stilla så här nära varandra. Så jag tog en bild på dom små gosenosarna.

Ovido - Quiz & Flashcards