Alla inlägg under oktober 2008

Av Linda - 16 oktober 2008 18:23

Här är en länk till en video där det visas hur man stickar på magic loop. Scrolla lite ner och klicka på videon där det står just magic loop.

Ikväll blev det ett första, seriöst, stapplande, träningsförsök, efter min seeeega förkylning. Känner mig fortfarande fruktansvärt trött i kroppen. Men tog på mig joggingskorna. Jag gick 500 m och sen joggade 500m låååångsamt osv.. Det kändes skönt och benen kändes pigga. Men efter bara några gånger fick jag håll som vanligt, så då bara gick jag. Då började det ösregna... Jag gick in... Men nöjd ändå. Jag har läst nånstans att "Den bästa träningen, är den som blir av."   Så även om det blev ett kort pass idag, så har jag dock tränat idag! :-D

Över till stickningen. Här är bild på muddarna jag stickade i mitt egna handspunna garn. Jag är väl sådär nöjd. Man kan se att stickningen vrider sig och jag antar att det är för att garnet ville "twista sig" alltså typ snurra upp sig igen. Men sen läste jag att man kan ånga garnet för att fixera det, så det ska jag testa nästa gång. Men det blev ganska mycket garn över efter muddarna så då testade jag att snurra ihop det till ett tvåtrådigt garn. Och det blev jag riktigt nöjd med! Jag stickar ett gosigt pannband av det.

Nu ska jag hoppa in i duschen så jag inte blir förkyld. ha ha ha


Av Linda - 15 oktober 2008 09:46

Ett par färdiga muddar, stickade i restgarn. Eget påhittat mönster.

Sen stickar jag i mitt eget handspunna garn, som jag visade bild på för några dar sen. Och jag stickar båda samtidigt på magic loop, oxå ett eget mönster. Första försöket att sticka två samtidigt, jag har ju bara stickat en i taget med magic loop innan. Det tog en liten stund innan jag kom på hur man skulle lägga upp båda och så, men sen gick det som en dans. Visst känns det som att det går ganska långsamt att sticka, men så tänker jag att båda kommer ju bli färdiga samtidigt och då känns det som att det går fort att sticka. :-)

Av Linda - 14 oktober 2008 11:20

Ena framstycket på västen är klar!

Jag var på supertrevligt symöte igår! Jag uppskattar verkligen våra små "träffar".  :-)


Av Linda - 13 oktober 2008 07:46

Detta är 50 g corriedale. Det var det sista i nybörjarkitet från spinspiration. Och det är roligt för mitt garn blir lite bättre, finare och jämnare för varje gång jag spinner.

Detta garnet blev ca 180 m, nystanen blev inte riktigt lika långa. Jag spann det i två omgångar för jag tyckte sländan blev för tung. Jag är mycket nöjd med resultatet och nu väntar "röda havet" på sin tur. :-)

Av Linda - 12 oktober 2008 17:03

Inte mycket att skriva om idag. Åkt en tur med bilen, gått en härlig skogspromenad. Nu ikväll måste jag nog städa lite, och sånt vardagshemmapyssel.

Av Linda - 11 oktober 2008 16:15

Idag är jag seeegare än nånsin.. trist

Men jag har kommit en bra bit på vänster framstycke på västen. Och stickat hål för fickan och allt. Den kommer bli så gosig att ha på sig när den är färdig.

mys

Av Linda - 10 oktober 2008 19:12

Stickning i soffan, stargate atlantis på tv, kanske oxå gårdagens inspelade heroesavsnitt. Clementiner och c-vitaminbrus. Katterna spinner, inte garn. :-)

Av Linda - 9 oktober 2008 20:23

Ikväll var det stickkafé på Umbra. Jättemycket folk! Mycket trevligt och mysigt. Som att ta en paus från resten av  världen o försvinna in bland garn och stickor. :-)

Jag stickade färdigt bakstycket på min blåa väst. :-)

Nu är jag jättetrött och fan om jag inte har lite ont i halsen igen, ska dricka lite c-vitaminbrus och hoppas det försvinner. Och kanske hinner jag börja lite på ett av framstyckena till västen?  :-)

Ovido - Quiz & Flashcards