Alla inlägg den 30 oktober 2008

Av Linda - 30 oktober 2008 17:36

Idag är jag bara glad att jag har kommit hem. SNÖKAOS!!! Inte så kul att köra hem från Kalmar i snöoväder. Men jag hade iaf dubbdäck på jobbarbilen. Det har jag inte på min egen, så det blev krypkörning hem från stan. Skönt att vara hemma o kunna ta av de blöta skorna o strumpor och ta på gosesockor och krypa upp i soffan med filt och sticke.

Men, så till något jag har förberett mig mentalt på ganska länge nu. Idag har jag för första gången i mitt liv ätit ute själv. Jag tog lunch på IKEA och satt ensam bland alla andra människor och åt. Det kändes jättejobbigt först, men sen när jag hade ätit en stund så märkte jag att ingen faktiskt verkade bry sig om att jag satt där själv. Det var ingen som tittade på mig alls, och då kändes det helt ok att äta ensam. Jag hade inte ens en tidning med mig. Och när jag ändå var där, så råkade jag hitta två lådor som jag köpte. Likadana lådor som jag köpt innan att ha garn i men nu i nya färger.

Västens sidosömmar är sydda och kragen stickad. Och den passar mig. Nu ska det stickas nederkant och kanter fram. Ska nog köpa knappar imorn kanske.

Ovido - Quiz & Flashcards