Alla inlägg den 29 oktober 2008

Av Linda - 29 oktober 2008 17:54

Västen är under montering, har sytt ihop axlarna och håller på att sticka kragen. Jättekul! Längtar tills den är klar! En provisorisk provning tyder på att den nog kommer passa. (hoppas hoppas hoppas hoppas)

Har lagt upp maskorna till de långa sockarna i sock-klubben. I ett garn som skulle blivit dominosockar men blev upprepade. Det blir första sockorna på magic loop och ska försöka sticka båda samtidigt, det blir spännande att se hur det ska gå. Tänker mig att det nog kommer gå ganska bra fram till hälen, men där blir det nog lite att klura på.

Sen fick festivalen vara med på ett hörn oxå. Jag har två varv kvar på del 1. Den stickningen går segt, vet inte varför trots att jag har sett bilder på superfina färdiga festivalar.

Candle flamesockorna ligger på kö oxå. Jag fick lite julstämning när jag såg dom, så funderar att sticka dom i rött och kanske med ett guldband till. Ska fundera lite till på det.

Ovido - Quiz & Flashcards