Alla inlägg under oktober 2008

Av Linda - 24 oktober 2008 16:35

Jag stickar och stickar och ingenting blir färdigt, känns det som. Men nu har jag bara tre fingrar kvar på Entagled vantarna. Det är dom jag har stickat mest på dom senaste dagarna. Och när dom är klara får jag stickan fri att sticka sockor på. Jag har ju tänkt sticka oktobersockorna, men nu är det ju snart !November! Så kanske väntar jag lite och ser vilket nästa mönster blir.

Av Linda - 23 oktober 2008 17:12

Idag är jag glad för att

Jag fick sluta tidigare från jobbet.

Jag inte fick parkeringsböter. Tack tack snälla parkeringsvakt! Jag lovar att lägga i fler mynt nästa gång!


Av Linda - 22 oktober 2008 20:31

Idag var det stickkafé i Ör. Oj så skoj! Stickade på blåa västen och är nästan uppe vid ärmhålet på sista framstycket.

(Det är inte lätt att blogga när 5 kg Zorrokatt ligger på min högerhand mitt på skrivbordet)


Av Linda - 21 oktober 2008 17:48

Jag var duktig och plockade fram ett "nära ufo projekt" och hade med i jobbarbilen. Jag började på ett randigt linne i somras, och det har vilat i en låda ett tag nu, sen framstycket blev klart. Så idag började jag på bakstycket. Lika bra att få linnet färdigt nu, för till nästa vår-sommar kommer jag säkert hitta nya roligare sommarmönster att sticka.

Mönstret kommer från boken Sticka, romantiskt, modernt och kvinnligt.

Av Linda - 20 oktober 2008 18:11

Idag har jag renoveringsträningsvärk. *pinsamt* Ont i armarna och där revbenen sitter. Jag är tydligen inte van att såga och skruva. Nåja, träningsvärk är ju inte så farligt. Det går ju över.

Just nu har jag inget sticke i jobbarbilen, idag hade jag med Festival-sjalen. Men det var inget bra sticke att hålla på med i bilen. Jag skulle vilja börja på oktobersockorna, men dom har jag tänkt sticka båda samtidigt på magic loop. Och min långa rundsticka 2,5 är upptagen i ett par fingervantar. Och fingervantarna är inte heller nåt bra mönster att ta med, för det är massa flätor och sånt att hålla reda på. Hm, jag får fundera på det här.

Av Linda - 19 oktober 2008 18:21

Idag har jag faktiskt inte stickat så mycket. Har mest hållit på med den eviga renoveringen av huset. Så nu är jag ganska trött, men det blir väl lite stickning i soffan sen. :-)

Av Linda - 18 oktober 2008 18:31

Idag har jag haft trevligt fikabesök och jag blev bjuden på supergod chokladkaka. :-)

Har stickat lite sporadiskt på västen och lite på Festivalen och så har jag spunnit lite på röda havet oxå.

Det blev ett gång/joggträningspass ikväll. Orkade lite mer än i torsdags men fick håll idag oxå.


Av Linda - 17 oktober 2008 23:32

Dagens i-landsproblem: -Jag blir så torr i linserna när jag spelar Guitar Hero!

De röda ögonen beror därför mest på torra linser och inte alls rödvinet. :-)

Mitt gosiga pannband blev klart idag och jag invigde det på min cykeltur nu ikväll. Det höll mig varm om öronen.

Ont i fingertopparna på vänsterhanden har jag oxå, men roligt är det att spela "gitarr". :-)


Ovido - Quiz & Flashcards