Alla inlägg under april 2008

Av Linda - 14 april 2008 18:18

Domino har nu fått gå samma öde till mötes som tropicana. Så det kan gå, jag tyckte ju dom var jätteroliga att sticka. Men sen tog det stopp. Nu ska jag bara fundera ut vad jag ska ha med i jobbarbilen istället. Inte för att jag hinner sticka så mycket...


Av Linda - 13 april 2008 11:54

Nu har jag börjat sticka på Mesilla. Jag var ju tvungen att börja på nåt nytt.

Denna gången stickar jag i storlek 2XL. Så nu jävlar måste den passa, annars tror jag att jag ger upp.

På Laceribbon har jag börjat på andra nystanet, den blev för kort att bara använda ett nystan.

Idag har jag oxå planterat fröna jag köpte på kanarieöarna. Dom var försvunna ett tag, men jag hittade dom på golvet bakom skrivbordet när jag kopplade in datorn. Hoppas dom tar sig och blir stora palmer, kaktusar och hibiskusar!  :-)


Av Linda - 12 april 2008 16:43

Så här ser mina slippery socks ut nu.

Det är en segdag idag. Det är ett tomrum efter Talia och jag har ingen ro att sticka på nåt annat. Känns som jag måste börja på nåt nytt projekt. Men vet inte vad jag vill sticka. Grått o regnigt är det ute oxå.

Av Linda - 11 april 2008 18:47

Ahhh!!! Datorn är hemma igen och som ny. Underbart!

Så här kommer då bilder på Talia. Jag är så nöjd med den. Förutom storleken då förståss...

Nu ska jag sitta o surfa en lång stund, innan jag ska sticka. Har börjat på april sockorna på allvar nu. Superroligt mönster. Jag har ingen flätsticka utan använder en stor nål och det går ganska bra. Får se om jag köper en flätsticka senare.

Av Linda - 10 april 2008 16:51

Talia är klar! Den är supersnygg!! Bild kommer förhoppningsvis i morgon, har fått rapport att datorn kan hämtas imorn.

Nu när jag varit utan dator har jag tittat in på min blogg från mobilen ibland. och idag såg jag att jag fått en kommentar (igår). Men när jag tryckte på den så låste sig hela mobilen. Det gick inte ens stänga av. Så jag fick plocka ut batteriet o starta om. Men jag var ju så nyfiken på kommentaren så jag tänkte. Jag provar en gång till!! Vilken lysande idé... mobilen låste sig igen...

Ja ja..   :-)


Av Linda - 9 april 2008 17:49

Lasagne idag igen... örk...   :-)

Ikväll ska jag sticka klart Talia (om det inte krabbar). Sen ska jag försöka hinna köpa knappar på fredag.

Idag har solen skinit och det har regnat, haglat, snöat och blåst. Riktigt aprilväder.

Av Linda - 8 april 2008 19:01

Idag lagade jag lasagne.

Guud vad det är tråkigt att laga mat bara till sej själv!  Blä

Sen får jag äta samma mat i tre dagar, eller så står det i kylskåpet i några dar för att sen slängas. Kan inte ta med till jobbet för jag äter ju i bilen. Kanske finns det en minimikro som kopplas till cigarettuttaget?  :-)

Nu är det bara halskanten kvar på Talia, hoppas jag har min dator tillbaka när Talia är klar, så jag kan visa på bild. Annars får jag försöka krångla in en bild här på grannens dator. Det märker dom nog inte.  :-)


Av Linda - 7 april 2008 17:59

Saknar min dator... Är den klar snart??

Jag har bra och dåliga nyheter. Jag börjar med dom bra.

-Garnet till Talia kommer att räcka, har bara ena armkanten och halskanten kvar.

-Den blir supersnygg!!!

Nu kommer dom dåliga nyheterna.

- DEN ÄR JU FÖR LITEN!!!!!!!!!!! GRRRRRRRRRRRRRRR   :-(

Fan oxå.


Ovido - Quiz & Flashcards