Direktlänk till inlägg 8 oktober 2008

Röda Havet

Av Linda - 8 oktober 2008 18:17

Idag kom fibrerna från spinspirations fiberklubb som jag spontananmälde mig till för ett tag sen. Det här ska bli jättekul att spinna! Och spännade att se resultatet. :-)


 
 
HELENA-RUTAN

HELENA-RUTAN

8 oktober 2008 18:48

Åh! Det är sånna där fibrer som gör mig så sugen på att spinna! Men när jag testade så verkade det alldeles för svårt ju... :S
Kan fibrer bli för gamla? Är det stor skillnad på fibrer och fibrer om du förstår?

http://helena-rutan.blogspot.com

 
Ingen bild

mc-chick

8 oktober 2008 19:06

Om dom kan bli för gamla vet jag inte. Men jag tror det kan vara skillnad på fibrer och fibrer. Jag kan ju inte så mycket om sånt här än. :-)

 
garnlivet

garnlivet

8 oktober 2008 20:18

Det verkar spännande att spinna eget garn. Det ska bli kul att få se det färdiga garnet... :)

http://garnlivet.bloggagratis.se

 
MammaPuhStickar

MammaPuhStickar

8 oktober 2008 22:18

JA, väntar med spänning på hur garnet kommer se ut och vad du sen stickar av det.

http://mammapuhstickar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sonia

9 oktober 2008 10:40

Vilka underbara färger. Jag tror att garnet
blir mycket vackert.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 5 november 2008 17:57

Är gräset grönare på andra sidan? Jag har flyttat min blogg hit. ...

Av Linda - 4 november 2008 19:02

Idag kom novembers fibrer från Spinspiration. Östersjön! Härliga gröna färger. Oj oj vad skoj! Ska bara spinna färdigt Röda Havet först, har spunnit ungefär hälften. Det går inte så fort, men det är roligt! ...

Av Linda - 3 november 2008 15:00

Det blev till slut så att jag igår: repade upp festivalsjalen, tänkte att det här med spetsstickade sjalar nog inte är för mig. Och så började jag på en annan spetsstickad sjal... :-) Konsekvent Va??!! Sen började jag oxå lite på ett hemligt projekt....

Av Linda - 2 november 2008 13:22

Är det bara jag som känner så här efter man är färdig med ett sticke? Det känns tomt och oroligt, ingen ro att sticka på nåt annat. Surfar runt efter mönster att börja på men inget känns bra. Kan man kalla det Post FO Syndrome? Nästan som en liten...

Av Linda - 1 november 2008 16:43

Estes Vest är klar! Mönstret kommer från Inteweave Knits och garnet är Malabrigo Merino. Jag bara älskar denna väst! Så mjuk o gosig och varm o fin. Och alldelles lagom oxå....

Ovido - Quiz & Flashcards