Direktlänk till inlägg 6 oktober 2008

o nystade o nystade o nystade o nystade o nystade

Av Linda - 6 oktober 2008 17:16

I går kväll tänkte jag börja lite på festivalen. Plockade fram mönstret och stickor och.. garnet.. öhhhh det var ju i härva... Orkade inte nysta det då utan fortsatte sticka på min blå goseväst, har kommit till ärmhålen på bakstycket nu.

Idag samlade jag kraft att nysta, började med en härva till västen, det gick på ett litet vips. Och sen började jag nysta sjalgarnet. O jag nystade o nystade o nystade o nystade o nystade o nystade o nystade o nystade o nystade o nystade o nystade tills jag blev alldelles yr i huvet. Men till slut var jag färdig. Så nu mysteriet börja!  :-)

 
 
MammaPuhStickar

MammaPuhStickar

6 oktober 2008 17:43

Det är så tråkigt att nysta o nysta, det är tur det kommer något kul sen. Lycka till med Festivalen.

http://mammapuhstickar.bloggagratis.se

 
garnlivet

garnlivet

6 oktober 2008 18:14

Men var glad att du har en nystvinda att anväda iaf, säjer jag som brukar använda mina knän !!

http://garnlivet.bloggagratis.se

 
HELENA-RUTAN

HELENA-RUTAN

6 oktober 2008 18:35

Hitils har jag inte nystat så mycket men jag använde en stolsrygg.
Måste säga igen att det där blåa garnet är så fint! Gillar det verkligen, fast jag vet ju inte hur det är irl...

http://helena-rutan.blogspot.com

 
Ingen bild

mc-chick

6 oktober 2008 19:04

mamma puh- Nu har jag börjat med festivalen och det känns väldigt pilligt jämfört med tjocka garnet jag har stickat med på västen. :-)
garnlivet- Jag är jätteglad för min nystvinda, särskillt som den kommer från farmors mor eller farfars mor (vilket det nu var) :-)
helena- Det blåa garnet är verkligen helt underbart, finns inga andra ord att beskriva det, bara helt underbart. :-)

 
HELENA-RUTAN

HELENA-RUTAN

6 oktober 2008 23:28

Kan tro det. ;) Underbart. :)

http://helena-rutan.blogspot.com

 
garnlivet

garnlivet

7 oktober 2008 18:16

Jag har blivit så förtjust i garnet som du stickat dina torgvantar med flätor av men som jag iof bara sett på bild men det räckte för att tycke skulle uppstå, så nu har jag beställt lite!! Dessutom gillade jag vantarna mycket så en liten undran är var hittade du mönstret?? Eller är det en egen komposition ?? Härmapa, jag? ja ibland såå..:)

http://garnlivet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mc-chick

7 oktober 2008 19:32

Garnlivet- Hoppas du tycker om garnet lika mycket som jag! Mönstret finns gratis på ravelry.com man måste vara medlem där men det är oxå gratis. Mönstret heter Evangeline. Jag tycker inte man behöver kalla det att härmas, mer att inspireras av varandra :-)

 
garnlivet

garnlivet

7 oktober 2008 19:53

Ok, nu fick jag verkligen en anledning till att anmäla mej på ravelry...tack för hjälpen !!

http://garnlivet.bloggagratis.se

 
HELENA-RUTAN

HELENA-RUTAN

8 oktober 2008 14:56

Jag har också haft funderingar på att bli medlem på ravelry.. Det är väl inte svårt att bli medlem där? Jag kanske också kommer mig för nu.. ;)

http://helena-rutan.blogspot.com

 
Ingen bild

mc-chick

8 oktober 2008 18:10

Tror det bara var att anmäla sin mailadress och sen kom en inbjudan på mailen några dar senare. Lätt som en plätt! (Jag har ätit plättar ikväll)

 
HELENA-RUTAN

HELENA-RUTAN

8 oktober 2008 18:45

hehehe..! ;)

http://helena-rutan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 5 november 2008 17:57

Är gräset grönare på andra sidan? Jag har flyttat min blogg hit. ...

Av Linda - 4 november 2008 19:02

Idag kom novembers fibrer från Spinspiration. Östersjön! Härliga gröna färger. Oj oj vad skoj! Ska bara spinna färdigt Röda Havet först, har spunnit ungefär hälften. Det går inte så fort, men det är roligt! ...

Av Linda - 3 november 2008 15:00

Det blev till slut så att jag igår: repade upp festivalsjalen, tänkte att det här med spetsstickade sjalar nog inte är för mig. Och så började jag på en annan spetsstickad sjal... :-) Konsekvent Va??!! Sen började jag oxå lite på ett hemligt projekt....

Av Linda - 2 november 2008 13:22

Är det bara jag som känner så här efter man är färdig med ett sticke? Det känns tomt och oroligt, ingen ro att sticka på nåt annat. Surfar runt efter mönster att börja på men inget känns bra. Kan man kalla det Post FO Syndrome? Nästan som en liten...

Av Linda - 1 november 2008 16:43

Estes Vest är klar! Mönstret kommer från Inteweave Knits och garnet är Malabrigo Merino. Jag bara älskar denna väst! Så mjuk o gosig och varm o fin. Och alldelles lagom oxå....

Ovido - Quiz & Flashcards