Direktlänk till inlägg 5 oktober 2008

regn o grått

Av Linda - 5 oktober 2008 09:47

Nu kan jag med stolthet ge bort dom! Dom blev jättebra till slut. Garnet är helt underbart mjukt o gosigt, så dom kommer nog värma jättebra.

Det är blåsigt och regnigt o grått. En sån dag som man kanske kommer börja nya projekt. :-)

Nu har jag ju fått undan en del, så nu har jag bara 2 sticken framme på soffbordet + 2 sticken i varsin låda. På turlistan nu står mysteriestickningen festival och oktobersockorna.

Nu ska jag dricka kaffe o sticka i soffan. :-)

 
 
MammaPuhStickar

MammaPuhStickar

5 oktober 2008 10:00

Jättefina, jag har oxå precis börjat med halvvantar som är en beställning. Ha en härlig dag i med stickning. Här är det också grått å trist, så det blir nog en del i sticksoffan här också.

http://mammapuhstickar.bloggagratis.se

 
HELENA-RUTAN

HELENA-RUTAN

5 oktober 2008 10:37

Vad fina de blev!! Garnet ser ju så himla mysigt ut också. :)

http://helena-rutan.blogspot.com

 
garnlivet

garnlivet

5 oktober 2008 13:12

Vilka fina!! Vad har du använt för garn ?
Regn och blåst här, men det är bättre än snö iaf.Blir hur som helst innesittande för att vårda halsen.

http://garnlivet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mc-chick

5 oktober 2008 18:14

Tack allihopa! :-)
Garnet är Tapestry från Rowan, jag rekommenderar det verkligen.

 
Ingen bild

Sonia

6 oktober 2008 10:33

Vilka Jättefina halvvantar. De blir en mycket
fin present.

 
Ingen bild

Christina

7 oktober 2008 17:06

Vad fina de blev!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 5 november 2008 17:57

Är gräset grönare på andra sidan? Jag har flyttat min blogg hit. ...

Av Linda - 4 november 2008 19:02

Idag kom novembers fibrer från Spinspiration. Östersjön! Härliga gröna färger. Oj oj vad skoj! Ska bara spinna färdigt Röda Havet först, har spunnit ungefär hälften. Det går inte så fort, men det är roligt! ...

Av Linda - 3 november 2008 15:00

Det blev till slut så att jag igår: repade upp festivalsjalen, tänkte att det här med spetsstickade sjalar nog inte är för mig. Och så började jag på en annan spetsstickad sjal... :-) Konsekvent Va??!! Sen började jag oxå lite på ett hemligt projekt....

Av Linda - 2 november 2008 13:22

Är det bara jag som känner så här efter man är färdig med ett sticke? Det känns tomt och oroligt, ingen ro att sticka på nåt annat. Surfar runt efter mönster att börja på men inget känns bra. Kan man kalla det Post FO Syndrome? Nästan som en liten...

Av Linda - 1 november 2008 16:43

Estes Vest är klar! Mönstret kommer från Inteweave Knits och garnet är Malabrigo Merino. Jag bara älskar denna väst! Så mjuk o gosig och varm o fin. Och alldelles lagom oxå....

Ovido - Quiz & Flashcards