Alla inlägg under juli 2008

Av Linda - 6 juli 2008 15:40

Idag var det inte så fint väder nej, usch vad tråkigt med regn.

Har typ 20 varv kvar på del 3 av mysterysjalen nu. Del 4 kom ju igår och man kan välja mellan ett större mönster eller ett mindre. Jag kommer välja ett av de mindre, så att den blir färdig nån gång.

Här är bild på ett spinnprojekt. Det är 25g pencil roving (ingen aning vad det betyder) som följde med nybörjarkitet. Det blev till en

Pretty lace handwarmer. Ett mönster jag absolut kan tänka mig att göra igen. Och mitt garn räckte bara till en.

Jag blev ganska nöjd med detta "garn" men det snurrar upp sig ganska mycket. Vet inte riktigt varför, men det är himla roligt att spinna! :-)

Av Linda - 5 juli 2008 09:15

Går man o lägger sig kl 21 en fredagkväll, så vaknar man kl 6. Pigg o glad. Kaffe ute i solen innan klockan ens blivit 7, varmt o gott.

Hojen är äntligen ren igen. Före och efter bild. Lite skämmigt att visa bild på en så skitig hoj. Men trots allt så kör jag mer än jag putsar. :-)

Idag kommer ju fjärde delen i mysterysjalen, men jag har 30 varv kvar på den tredje delen. Men det är ju ingen brådska egentligen. :-)

Kunde skörda två mogna jordgubbar i mitt eget land idag. Dom första för iår. Supergott!!!

Nu blir det lite kaffe till i solen och tror jag ska sticka lite oxå. :-D

Av Linda - 4 juli 2008 20:05

Så var det äntligen fredag kväll igen!

Man kan sitta uppe länge och titta på tv och sticka och... Zzzzzzz

Av Linda - 3 juli 2008 19:46

Ett inlägg med blandat kompott idag.

Hittade en ny garnaffär idag. Eller jag har kört förbi några gånger på jobbet men aldrig stannat. Men idag hade jag lite tid över så jag tittade in och det var en liten guldgruva.  :-) Tur hade jag oxå för hon skulle semesterstänga imorn. Jag köpte en sticka till Claudiakjolen. Jag hade inte riktigt bestämt hur lång jag skulle köpa, men tänkte 60 cm. Hon i affären tyckte jag skulle ta 80 cm. Jag köpte en som var 70 cm. Bra kompromiss tyckte jag. :-) Sen får vi sen om den blir lagom lång. Jag köpte oxå en sjalnål.

När jag kom hem från jobbet väntade en glad överraskning i kylskåpet. En liten flaska av mammas hemmagjorda flädersaft! Tack så mycket!! Jag drack så mycket att jag fick ont i magen. :-)

Och hux flux har jag stickat färdig en aprilsocka. Jag är jättenöjd med den. Men det har gått sååååå långsamt, den andra kommer nog vara färdig till jul.

Av Linda - 2 juli 2008 18:58

Idag är jag en trött arbetare. Sov nästan en timme när jag kom hem efter jobbet.

Men jag är så glad att sommaren är tillbaka. Det är så skönt att det är varmt och soligt. Helst skulle jag vilja ut o köra med hojen. Men den är fortfarande inte tvättad efter midsommarens regnskur och jag kan inte ut o köra en så skitig motorcykel. Och jag orkar inte tvätta den nu. Det får bli till helgen.

Nu ska jag sticka lite. :-)

Av Linda - 1 juli 2008 17:30

Två nya projekt påbörjades igårkväll. Pomatomus i vitt regia silk. Stickade bara ett varv men jag gillar redan garnet starkt. Det såg inte nåt särskillt ut när jag packade upp det, men så fort jag började sticka med det så blev det bra. Sen började jag oxå på Claudia-kjolen i underbara kauni effektgarn. Den skulle man börja sticka med stickor 3mm och sen byta till 3,5mm efter 10 varv. Där kommer intressekonflikten in. Min 3,5 rundsticka sitter i goddesmystery-sjalen. Hm vad ska man göra. Sjalen kommer troligtvis ta år att sticka färdigt. :-) Det får bli ett stickinköp, helt klart. Men har inte bestämt mig än hur lång rundsticka, den 3,5 jag har är 1 m lång, så den kanske ändå är för lång förresten. Den stickan jag la upp på är bara 40 cm lång. Svårt att tro att jag ska få på mig det där. Och jag har ändå tagit en storlek större än jag tror att jag är. Men min bild av mig själv stämmer inte med verkligheten har jag märkt, allt jag har stickat har ju hittills blivit för litet. Nåväl, den som stickar får se. Jag bestämde mig oxå för att bara sticka med ett nystan och få smalare ränder. Hoppas det blir fint.

Ovido - Quiz & Flashcards