Alla inlägg den 23 juli 2008

Av Linda - 23 juli 2008 17:31

Igår kardade jag och spann så det blev ca 37 m garn. Det längsta hittils. :-)

Nu har jag färgat det i en tredje nyans rosa till fetching.

Men innan jag färgade, så jämförde jag med det entrådiga ullgarnet jag köpte för ett tag sedan. Och jag tycker faktiskt att mitt ser ganska lika ut som köpegarnet. Lite mer ojämt är mitt så klart, men ändå...  :-)

Så nånting gör jag nog rätt även om jag egentligen inte har koll på läget. Men det känns som jag har fått in känslan lite, på både kardning och spinning så det går bättre och bättre. Men som sagt, egentligen flummar jag bara på. :-)

Jag skrev tidigare när jag köpte det vita ullgarnet, att jag ju skulle färga det oxå. Men jag tror jag ska ha kvar det vitt och sticka en japanese feather and fan shawl. Men den  ska jag inte börja på förrän goddess-sjalen är klar, så om några år så. :-)

Nu ska jag sitta o titta på när mitt nyfärgade garn torkar...

Ovido - Quiz & Flashcards