Alla inlägg under maj 2008

Av Linda - 7 maj 2008 18:53

Idag har jag varit i jönköping o jobbat, och som av en händelse så hann jag in på lerdalaboden.  :-) Jag köpte en kortare rundsticka så jag kan sticka färdigt mesilla, och sen följde det med lite garn oxå.  :-) Har inte stickat i alpacka förut, men det känns väldigt mjukt. Kan nog bli ett par pulsvärmare kanske.

På vägen hem köpte jag sommarens första glass. Det blev otippat en tiptop. Den var supergod.

Av Linda - 6 maj 2008 20:09

Ikväll får mesilla vila. Jag behöver en kortare rundsticka för att sticka klart halsen. Planen är att jag ska köpa en sån imorgon. Så nu stickar jag på muddarna.

Här tog jag lunch idag. Satt ute o åt i gräset vid en porlande å, och drack kaffe och stickade en stund i solen. Underbart. En skön paus från stressen.

Min motorcykel har nu gått 666 mil, the number of the beast.

Av Linda - 5 maj 2008 20:18

Ikväll har jag varit på make up-kurs. Det var roligt, men jag köpte grejor för lite mer än jag hade tänkt. Särskillt som jag inte brukar sminka mig. doh!

Nu ska jag fixa mackorna o de och sticka ett varv innan det är dags för sängen.

Av Linda - 4 maj 2008 16:01

Nu har jag tagit ett stort och svårt beslut. Detta är något jag har funderat på i flera år och nu känner jag att det är dags. Jag ska skriva "Ingen reklam tack" på brevlådan. Det får bli mitt andra miljöval i år. Jag har ju redan slutat köpa plastkassar varje gång jag handlar. Så, nu känns det bättre att jag har bestämt mig. Jag kollar ju ändå aldrig i reklamen, men ändå har jag tänkt att jag kanske missar nåt om jag inte får reklamen. Men nu är det slut med det!

Det går framåt med tröjan och jag har goda förhoppningar om att den ska passa mig.  :-)

Av Linda - 3 maj 2008 16:41

Nu har jag kommit så här långt! Har bara stickat på mesilla i två dar nu.

Det är konstigt,  jag har ju en liten tendens att börja på nya sticken hela tiden. Men nu har jag stickat på samma sak i två dar. Undrar hur länge det håller i sig.  :-)

Jag har oxå kört en runda på hojen, härligt. Grillat lite, härligt. Nu är det lite mer moln, så då kan jag sitta inne med gott samvete och sticka.  :-)

Av Linda - 2 maj 2008 17:44

Idag stickar jag på mesilla. Jag har kommit ganska långt. Här ser ni oxå vilka andra färger jag ska använda.


Av Linda - 1 maj 2008 17:23

Jag har börjat på ytterligare ett nytt projekt.  :-)

Uddiga pärlmuddar, från sticka!s hemsida. Fast jag har inte så många pärlor i, som på mönstret. Jag har gjort ett par vita innan, med rosa pärlor i. Så jag tänkte att jag gör ett par svarta oxå, med lila pärlor.

Och skogsplanteringen är klar, skönt.

Ovido - Quiz & Flashcards