Alla inlägg den 25 maj 2008

Av Linda - 25 maj 2008 19:52

Idag har jag hunnit med mycket, och även hunnit ta det lugnt. :-)

Morgonkaffe i solen, klippt gräset, grillat, fixat trädgårdslandet och sått morötter, rödbetor och sockerärtor. Mina två jordgubbsplantor som jag fick förra året hade förökat sig så nu har jag tio plantor och dom blommar så fint! Jag har satt upp en rullgardin oxå. och joggat en runda nu på kvällen. Stickat har jag givetvis oxå gjort. Nu är det bara sex varv kvar på revontuli, men hur gärna jag än vill så kan jag inte sticka klart den ikväll. Det tar en timme att sticka två varv och jag måste snart lägga mig.  :-( Jag funderar oxå på hur jag ska blocka den. Kan inte komma på nåt bra ställe, hmmm får fundera lite till.

Imorgon får ett av junimönstrena följa med till jobbet. Dom sidledsstickade sockorna från drops. Fattar inte så mycket av mönstret men det kanske ger sig när jag börjar sticka, ska försöka korta ned skaftet så det blir en snikvariant av sockan(vill att dom ska gå fort att sticka).


Ovido - Quiz & Flashcards