Alla inlägg den 18 augusti 2008

Av Linda - 18 augusti 2008 12:59

Jag hittade ju ett supersnyggt fingervantemönster på ravelry och köpte garn till det. Och igår började jag sticka. Första gången med magic loop och efter att ha tittat på hjälpvideo kom jag igång. Jag hade inga problem med att magic loopa. Det gick som en dans. Mönstret då? Jo, det gick bra i början men när jag kom till flätorna i mitten gick det trögt. Tyckte inte det blev bra och gjorde fel. Efter att ha sovit på saken hade jag nästan bestämt mig för att repa upp. Men så tänkte jag: äh jag kan ju prova o sticka nåt varv till. Och helt plötsligt fick jag en ahaupplevelse! Det var som att mönstret blev 3-dimensionellt och jag kände att jag "förstod" mönstret. Efter det gick det superbra att sticka! Jag är glad att jag inte gav upp.

Ovido - Quiz & Flashcards