Alla inlägg under februari 2008

Av Linda - 16 februari 2008 16:14

Stort grattis till Julia idag, på namnsdagen!!

Bilder från kanarieöarna dröjer lite till. Men så här många mormorsrutor hann jag göra på semestern.:-)

Här ser ni oxå lite hur jag har tänkt sy ihop dom sen, till min stickväska.

Idag använder jag mina monkeysar för första gången. Jag går försiktigt, så jag inte ska slita på dom. hahaha


Av Linda - 15 februari 2008 19:57

Tre saker man inte bör göra samtidigt:

Köra bil, samtidigt som man häller upp och dricker ur det sista kalla kaffet ur termosen och samtidigt prata i mobilen.

Ingen bra idé. Bara så ni vet.

:-)

Av Linda - 13 februari 2008 17:40

Jag är hemma igen, efter en vecka på kanarieöarna. :-)

Bilder kommer sen.

Av Linda - 5 februari 2008 10:20

Väcktes av telefonen kl 7. Sen trotsade jag latmasken o steg upp. Tog en härlig joggingrunda i skogen, solen tittade fram över trädtopparna. Helt underbart! :-)

Nu kommer en lägesrapport på Mr Greenjeans-koftan. Jag har kommit rätt så långt. Håller just nu på med ena ärmen. Den kommer bli superfin när den är klar. Men om den kommer att passa mig? Har en liten känsla av att den kommer vara för liten, men men, vi får sen.

Av Linda - 3 februari 2008 10:22

Här kommer en bild på mina februarisockor. Nästa månads sockor ska jag prova på magic loop. Har ingen aning om hur man gör, men ska kolla runt på lite länkar som andra har lagt in på sock-klubbsforumet.

Mönstret syns inte så bra på denna bilden, men det syns bättre i verkligheten. Dock inte så bra som jag hade velat. Jag kanske borde använda sånt garn som rekommenderas nästa gång.  :-)


Av Linda - 2 februari 2008 08:58

Har varit lite strömlös igen. Svårt att sticka med bara tända ljus som lyse, men det går. :-)

Har fått en beställning på en mössa oxå. Roligt!

Jag har kommit till foten på båda februarisockorna. Efter mycket funderande så bestämde jag mig för att inte vara med i pulsklubben. Men det hindrar ju inte att jag inte stickar dom mönstrena ändå. Det första mönstret såg jättefint ut!

Ovido - Quiz & Flashcards