Alla inlägg under januari 2008

Bu!

Av Linda - 10 januari 2008 19:19

Idag har jag börjat på ett nytt projekt till. :-)

Jag fick en beställning på en spöktröja. Den kommer nog gå fort att sticka om det inte krånglar. Minsta storleken, o garnet är jättemjukt o gosigt.

Buuu!!

Av Linda - 9 januari 2008 17:29

Nu har jag börjat så smått på mr greenjeans koftan. Än så länge har det gått bra utan problem. Första gången jag använder rundstickor. Jag tycker det är jättesmidigt att sticka med dom. Färgen på garnet är jag oxå jättenöjd med, mörklila. :-)

Av Linda - 8 januari 2008 17:17

Nu är jag äntligen klar med mina monkeysar! Jag är supernöjd och det var ett jätteroligt mönster att sticka. Nu längtar jag till nästa månads mönster. Men jag ska nog hitta på nåt att sticka tills dess. :-)


Av Linda - 5 januari 2008 22:04

Jag råkade halka in på en sida med frivolitet. Min mormor lärde mig det, men jag har inte gjort nåt på länge. Men när jag så så fina bilder så blev jag tvungen :-) att plocka fram skyttlarna. Hittade ett fint mönster på en fjäril och när den var klar så landade den så fint i tulpanerna. Och allt annat jag skulle gjort ikväll... ja det får jag göra en annan dag.  :-)

Av Linda - 4 januari 2008 17:35

Har åkt skidor idag oxå. Det är roligt, men jag har ingen teknik. Så jag ser nog ut som en flaxande fågelskrämma i spåret. :-)

Jag har fått lite hybris oxå. Har köpt lila garn som jag ska sticka en kofta av. Lila är min favvofärg. Mönstret hittade jag på knitty och det heter

mr greenjeans. Eftersom det gick så bra med monkey mönstret så tror jag att jag kan sticka vad som helst. :-)

Är inte klar med andra sockan än. Det är några som redan är klara och jag känner tävlingsinstinkter vakna. Men sen skrattar jag lite åt mig själv, det är ju inte en tävling om vem som är klar först. Jag tänker bara ha roligt på vägen, januari har ju precis börjat. :-)

Av Linda - 3 januari 2008 10:56

En monkey är klar!! woohoo!!

Nu ska jag bara göra en till likadan...  :-)

Jag har lärt mig massor medans jag stickade denna. Nya engelska ord, hälen, tån o mönstret. Jag har verkligen blivit inspirerad att prova svårare mönster. Det är jätteroligt att surfa runt o kolla på andras monkeysar!

Det har kommit en del snö ute, och det snöar fortfarande. Ska plocka fram skidorna o åka lite, på längden alltså. Om jag kan slita mig från sticket. :-)

Av Linda - 2 januari 2008 22:11

Idag har jag varit o handlat lite garn. :-)

O sprungit tre varv på elljuspåret. Så jag kan sitta o sticka i soffan med gott samvete. Kollade på säsongsavslutningen av heroes. Längtar redan till nästa säsong.

Det röda garnet jag köpte, tror jag kan bli ett par jättefina monkeys. Även om jag inte är klar med det första paret än, så planerar jag att sticka fler. :-) Men sen vet man ju inte vad det blir för mönster i februari. Kanske ska vänta o se om det röda passar då. Det andra garnet har jag inget aning vad jag ska sticka i det. Jag köpte det för jag tyckte det var så fint. :-)

Nu har jag börjat ta in för tån på monkeysen så snart borde första sockan vara klar!

Av Linda - 1 januari 2008 19:20

Idag har jag varit på födelsedagskalas, mycket trevligt och god tårta! Jag gav bort ett par stickade vantar, som matchade mössan som hon fick i julklapp. :-)

Jag har oxå stickat på bra på mina sockar och har kommit till mitt på foten ungefär. Hälen gick superlätt att göra. Hoppas nu tån går lika bra.

Ovido - Quiz & Flashcards